The future of blooming business

16-04-2019 100 jaar CNB

Onlangs hebben Jørgen en Lex de Ree een symposium georganiseerd vanwege het 100 jarig jubileum van de Ree Holland B.V..

100 jaar de Ree Holland B.V.
Reden voor het symposium was, naast het vieren van het predicaat Koninklijk en 100 jaar de Ree Holland B.V., om het bollen- en vaste plantenvak een boodschap mee te geven. Het  symposium had het motto ‘the future of blooming business’. In een paneldiscussie hebben een aantal vakgenoten een bijdrage aan het symposium mogen leveren. Eén van deze vakgenoten was Paul Peters, manager bemiddeling van CNB. 

Druk vanuit de maatschappij
Belangrijke vraag in het panel was welk antwoord geven we nu als sector op de druk vanuit de maatschappij? Deze druk is merkbaar door de eisen die aan de sector worden gesteld. Eisen die in aantal toenemen en steeds strenger worden. Volgens Jørgen en Lex is het aan de sector om met snelheid in te spelen op veranderingen. Een belangrijk voorbeeld is het actief oppakken van certificering door kwekers op het gebied van milieu (MPS, Global GAP, Bio). De boodschap van het symposium werd door de genodigden onderschreven.

Pro actief
Ook CNB ondersteunt dat veredelaars, kwekers, bemiddeling en handel/export de uitdagingen pro actief en met elkaar moeten oppakken. Daarbij kwam wel de aanvulling dat het belangrijk is dat we aan de maatschappij ook laten zien wat voor moois we te bieden hebben. De mooie voorbeelden zoals de nationale tulpendag op de Dam en de Keukenhof verder uitbouwen was het devies!

Highlighted image: The future of blooming business

Vergelijkbaar nieuws